Oma Margarine
frame
Oma Margarine
frame
Oma Margarine
frame
Oma Margarine
frame
Oma Margarine
frame
Oma Margarine
frame
Oma Margarine
frame
Oma Margarine
frame
Oma Margarine
frame
Oma Margarine
frame
Oma Margarine
frame
Oma Margarine
frame

Oma Margarine (1930)

Kunstner: Tage Werner

Plakat : 30x40 cm

Plakat : 62x86 cm

På plakaten for Oma Margarine 1930 er det hverdagsagtige morgenbord ophøjet til kunst af reklametegneren Tage Werner.

Størrelse:

Vælg ramme:

dkk 545,-

dkk 545,-

dkk 545,-

dkk 545,-

dkk 545,-

dkk 545,-

dkk 250,-

Vælg ramme:

dkk 1.295,-

dkk 1.295,-

dkk 1.295,-

dkk 600,-

dkk 1.295,-

Historien bag plakaten

OMA Margarine, 1930

På plakaten for OMA Margarine 1930 er det hverdagsagtige morgenbord ophøjet til kunst af reklametegneren Tage Werner (1902-1983).

På plakaten lanceres den banale hverdagsvare således i geometriske kompositioner, med sikker præcision i sprøjteteknikkens fremkaldelse af eksakte profiler, overlappende planer og plasticitet, men også af en lyrisk betonet farvebehandling, transparens og vægtløshed.

For producenten Otto Mønsteds Margarinefabrik var kampagnen for OMA Margarine modsvaret i margarinekrigen mod De Forenede Margarinefabrikker, som ejede de konkurrerende mærker Bona og Solo margarine. Hvilket suverænt svar at lade Tage Werner komme til orde med dette reklamekubistiske mesterværk.

Tage Werner var en lydhør modernist, der arbejdede i udlandet som reklametegner. Han var inspireret af den nyskabende plakatmester Cassandre og altid ajour med de nyeste retninger og tekniske innovationer. Det var Werner, der introducerede sprøjteteknikken i dansk reklame, og han forstod at udnytte teknikkens muligheder til at gøre tingene mere sanselige.

Med sin reklamekubisme skabte Tage Werner en udsøgt moderne atmosfære om mærkevaren OMA. Serien blev til, mens han var ansat hos Bergenholz Reklame og var en del af en markedsføringskampagne, der også omfattede annoncer.

Plakaten for OMA Margarine er et plakatkunstnerisk hovedværk.

 

Kunstneren

Tage Werner

Det var Werner, der introducerede sprøjteteknikken i dansk reklame, og han forstod at udnytte teknikkens muligheder til at gøre tingene mere sanselige.

Læs mere  

Relaterede plakater